Pages

Tuesday, December 27, 2011

Cinta Internet






assalamualaikum semua :)
hari ni saya mau kongsi sebuah kisah benar daripada seorang sahabat saya. Cerita ini ialah cerita cinta di mana seorang gadis jatuh cinta dengan seorang lelaki KAKI PEREMPUAN . jom baca , jangan malas-malas okay :) jadikan ini sebagai sebuah teladan .

   "Aku tahu cinta internet sememangnya cinta monyet sahaja tetapi aku tidak akan berputus asa untuk mencari seorang jejaka impian ku . ah ! pasti aku dpat punya lah. haha. kan cinta ada di mana-mana apalagi dalam facebook ! aku tidak akan berputus asa. caya lah" Chieyka ( bukan nama sebenar ) 19 tahun.

  5 January 10
          Uh ! so bored today , teda benda best ka lepas pulang dari kolej ni , lepak dengan kawan pun buang masa buang duit tiada arah untuk di tuju boring la. Hurm sekarang baru jam 1 petang ehh~ apa mau buat huh ? online je lah. semasa online , aku masih lagi berasa bosan . balik-balik orang yang sma keluar dalam halaman utama facebook aku. benci la hidup membosankan macam ni ! Uhm , bagus aku buka account baru mana la tau aku jumpa something new ! haha . cepat-cepat  aku log-out dan buka yahoo.com lalu daftar email baru dan terus Sign-up account facebook baru. perkara first aku buat bagi masuk gambar cantik-cantik mana la tau kalau aku buat mcam ni  ada juga lelaki cute and handsome terpikat haha. eh gatal pula aku. okay done upload picture ! now cari kawan baru terutamanya lelaki. ofcourse la ! that is my point why i make new facebook account ! yeay ~

  8 January 10
  (pagi)
          Baru 67 orang jadi rakan aku . apa benda ni ! isk . tak cukup la. baru tu smua hampergg ! yuck . tak nak aku . tiba-tiba masa aku searching-searching nama lelaki aku terlihat gambar a guy , oh god ! so handsome.. aku cair melihat semua gambar-gambar nya . sangat menggoda ! tanpa berlengah aku terus tekan button Add Friend di sebelah nama Fazlee Danial . harap-harap ada respone dengan cepat , tdak sbar suda ni mau berkenalan.
  (malam)
          Selepas makan malam aku cepat-cepat buka laptop , yess !  ada respone . notification aku pun penuh dengan nama dia . eh ! tak sangka dia send message Hi dengan aku. dengan segera aku membalasnya dan kami bechatting dari jam 8pm hingga ke 5am . Dia sangat la handsome dan caring . aww ! sweet . tetapi dia ada girlfriend . takpe tunggu dan lihat ja , dia pasti jadi milik ku .

   15 january 10
             Hubungan kami semakin erat , dia bagi tau yang dia dgn girlfriend nya suda tiada apa-apa lagi. dan aku tanpa memeriksa telah mempercayai nya. dia tersangat sangat la penyanyang dan suka mengambil berat. dan aku mula jatuh cinta sepenuhnya dengan lelaki bernama fazlee danial. 

   18 january 10
             Ia bagaikan mimpi di siang hari , apabila hari ni ialah tarikh bersejarah bagi aku dan dia. aku tidak dapat menolak pelawahnya untuk menjadikan aku sebagai cinta hidupnya. aku sangat mencintainya spenuh hati ku.....

    25 february  10
              Setelah sekian lama dia menghilang tanpa sebab akhirnya dia mencari aku kembali , atas rasa cinta aku dengan nya aku tidak dpt melepaskannya pergi dari ku dan apa saja salahnya aku tetap maaf kn.. aku tidak perna memperdulikan apa yg rakan2 aku nasihat kan. yg aku tau aku cinta dengan nya ..dengan fazlee danial ....dia mengajak ku utk berjumpa utk yg pertama kalinya pada jam 11pm . dan aku dgn segan silu trus meng-iya kan pelawaanya .... tanpa diduga aku telah dinodai olehnya pada malam itu . aku seakan tidak sedar apa yan akuu telah lakukan, perasaan cinta aku kpdanya telah menenggelam kan diri ku sendiri. aku tidak pernah menyesal di atas perbuatan ku itu kerana aku melakukan nya atas nama cinta ku dengan nya. dia berjanji untuk tidak meninggalkan aku. dan aku mempercayainya ...................

    18 august 10
           Sejak malam itu dia jarang mesej dan call aku. alasannya dia busy dengan kerja dengan pelajarannya. ada kalanya kami berjumpa tetapi cuma untuk memuaskan nafsunya. aku berasa seperti diri aku hanya untuk kepuasannya saja. aku sangat berharap yang dia benar-benar mencintai aku. aku sangat memerlukan cinta nya...tetapi dia kerap mnghilangg ............ tanpa aku ketahui .

     17 may 11 
             hari ini birthday aku yang ke 20 , handphone aku balik-balik ada mesej semua wish dari kawan-kawan ku yang tersayang.. tetapi 1 pun mesej dari dia tiada ... hingga kini aku menyimpan rasiah yg aku bukan virgin dan aku tidak mencari lelaki lain , aku tetap menunggu dia membalas cinta aku .... aku sangat-sangat berharap dia kembali.. aku sayang dia .....
     
    18 may 11
            (3am)
             Handphone aku berbunyi banyak kali tapi aku tidak angkat sebab , ORANG GILA MANA CALL-CALL AKU TENGAH MALAM BUTA NI ! sakit hati aku. mengantuk sangat , malas mau layan ! sedikit pun mata dan tangan ku tidak bergerak untuk membuka dan melihat handphone tu.
            (11.23am)
              Woaah ! aku rasa maci mengantuk ! grrr ~ terpaksa juga bangun kalau tidak habiss aku kena marah oleh mama . suara mama dari dapur boleh dengar samapai bilik aku. ahh ! mau mandi cepat . laparr sudah ni.
            ( 3pm)
              "Mama jalan lu sama aunty okay, take care at home" .. uhm . mama memang selalu keluar kalau papa tiada di rumah. boring la ! cish ~ tengok tv jak la..... eh handphone masih di bawah bantal pula .. kejap laa .
            (5.30pm)
              Telefon rumah berbunyi , kawan aku Sarah call risau kenapa aku tidak sambut handphone. lepas letak telefon aku terus naik ke bilik mencari handphone buruk aku tu. 147 misscall ??????????????????????
2 misscall from sarah 2 misscall from papa and 143 from fazlee ? what the hack ! dan 1 message dari dia juga?

               Chieyka , i miss you . I know its my fault cause leaving you. but honestly I love you.
               today is 18 may 2011 our love is already 1 year 4 month. Saya sedar cuma kau saja lah
               wanita yang saya cintai. Saya tidak dapat melupakan kau. Selama ni tiada wanita seperti
               kau yang mencintai aku dengan spenuhnya. setiap malam kau hantar mesej " ILY ,Nite"
               tetapi kerana keEgoan aku yang tidak mahu di cairkan oleh seorang wanita. Aku harap
               tidak terlambat untuk meminta maaf dengan mu... maafkan aku. Aku sangat menyesalinya.

[ mesej di atas CopyPaste dari mesej sebenar ]

     Air mata aku terus mengalir ... aku rasa seperti aku berada dalam mimpi. tiba-tiba lonceng rumah ku bebunyi... aku cepat-cepat lap air mata dan lari ke arah pintu dan buka .... seorang lelaki tinggi sedang memegang sejambak rose berdiri di depan mata ku...fazlee ..... aku trus memeluknya dan menangis....  ia bagai kan mimpi di siang hari....


So best ka ? kalau tidak nda pa la bah . aku try2 jak mau buat cerpen cinta ni , tapi ini ceta benar tau. ehe nama Chieyka dan fazlee tu bukan nama sbenar , org sbenarnya tak suru sya kcitau urang.. sya bru jak dapat kad pernikahan durang kemarin ... durang betunang 120112 tahun depan . :)

2 comments:

Unknown said...

best lh..t'kena d hati mcm mw sad lh jga..but the last best2 sangat...

AzshalinaRaimee♥ said...

@Ashriff de'fidder thanks :D