Tuesday, May 8, 2012

Sony Cyber-shot DSC only $118.00


Sony Cyber-shot DSC-W610 DSCW610 W610 14.1 MP Digital Camera with 4x Optical Zoom and 2.7-Inch LCD (Pink) with Sony 4GB Card, Digpro Case, Tabletop tripod, LCD Screen Protectors, Lens Cleaner+ More!



Sweep Panorama mode (up to 360 degrees)Reach beyond the traditional wide angle lens, and capture more breathtaking shots with Sweep Panorama mode. Simply press the shutter button and sweep the camera in the desired direction and the camera continuously shoots at a high speed, then seamlessly stitches the images together with automatic position adjustment to create one stunning panoramic image. Available in wide and up to 360 degrees full circle, the camera can take a variety of panoramic shots.

buy here !

Monday, May 7, 2012

Piti my sayangg's


Aloha people ~ how are you today ? hope u're fine. sya baru sja sembuh dari demam, nsib dmam biasa.
Well, look at the picture. sorry malas nak rotate hehe sbb gmbar ni nmpak cntik dlm kdaan trbalik hee.
So this is my cat Pityie or known as Piti. Weird ? haha my mum gave that name to her. Betina, dan sgt-2 manja dan jahat. Umur dia suda 2-tahun lebi mau masuk 3 thun laa. Tapi sya tak sberapa pasti sbab masa kami jumpa dia ni suda sbesar tapak kaki. Dsebab kan kenakalan dia smasa kecil dia suda jadi fav org-2 sbela rumah. Bulunya yg tebal sntiasa mnjadi tarikan jiran-2 . Kami gelar dia kucing sombong, sbb dia tdak akn memandang kucing laen. Dia bukan mcm kucing lain bila buat salah kena marah buat tdak tau ja, dia laen. bila org marah dia sbb dia buat salah, dia tunduk dan dia diam2. Kira mcm dia fham la tuh hee that's all yg sya dpat cerita pasal dia ehe . Saya syg dia :)




Sunday, May 6, 2012

Stop Shooting Stray Dogs !

Target: Kota Kinabalu Authorities or anywhere in MALAYSIA !



Kota Kinabalu authorities are required to take stray dogs to an animal shelter, where they will receive care for at least 48 hours. Unfortunately, this regulation is not being respected. In response to recent complaints about strays, authorities approached a citizen and requested that he kill stray dogs with a blowpipe and poison darts. The shooter claims to have killed 5,000 dogs with his blowpipe since 2010.

Compared to euthanasia, blowpipes and poison darts are an extremely painful and terrifying way to kill an animal. The poison can take eight minutes to put a dog down, and dogs begin to vomit four minutes after being poisoned. This means that the animal is in excruciating pain before it dies. Stray dogs often belong to someone, and killing them on-sight prevents owners from claiming their lost pet at a shelter.


Dogs deserve the opportunity to be reunited with their owners. If they must be put down, it should be by gentle euthanasia, and only after 48 hours in a shelter. Please sign the petition to enforce a ban on killing stray dogs in Kota Kinabalu by any other method, except in self-defense cases.

wee need you to help this petition succed! SIGN IN its free, and share.
-SPREED THE LOVE-

Thursday, May 3, 2012

a true love by a couple of birds


DIKATAKAN jutaan rakyat Amerika Syarikat dan Eropah menitiskan air mata melihat gambar-gambar ini.



Kisah seekor burung betina terkapar di bumi dalam keadaan tubuh yang parah..


Pasangan jantannya membawa makanan kepada kekasih betinanya, dengan kasihsayang, terharu dan syahdu.


Si burung jantan sedang cuba memberi makan kepadanya, tapi apakan daya diluar kuasanya, tidak lama kemudian kekasih betina itu mati terkulai.Si burung jantan sangat terpukul bagir petir membelah bumi, namun dia tetap berusaha menggagahi mengangkatnya.


Si burung jantan akhirnya sedar juga, rupanya pasangan yang dicintainya telah mati. Si burung jantan 'menangis' di depan kekasih pujaannya yang telah terkapar kaku, telah pergi mendahuluinya.


Sambil berdiri di samping tubuh kekasihnya yang kaku itu, Si burung jantan berteriak, menjerit sedih sekuat hati...

 
Akhirnya Si burung jantan baru tersedar, yang pergi takkan kembali lagi. Yang dicintainya tetap meninggalkannya, tidak dapat hidup bersama lagi. Si burung jantan berdiri sedih, pilu dengan duka yang mendalam, bagai kaca terhenpas ke batu. Bagai bambu runcing tertancap di dada..

Pasangan burung ini difoto di suatu wilayah di negara Republik Ukraine. Masih ramaikah lagi ada rasa cinta begini di kalangan manusia?

COPYPASTE FROM OTHER PEOPLE BLOG (SHARE)

Friday, April 6, 2012

beautiful night ever :)


Cantik bulan malam ni. Ia begitu terang dan kelihatan sungguh indah. Segala beban yang terpendam selama ni hilang begitu ja. Tiada apa yg dapat aku katakan lagi, kerana baru kali ini aku rasa hati aku tenang mcm org yg langsung tiada masalah.

Keindahan cahaya bulan malam ni mengingatkan aku suasana di kampung dulu. Malam tuh satu kampung gelap, blackout. Masa tuh aku baru berumur 6 tahun, aku menyanyi lagu "bintang kecil" sambil melihat pemandangan dari balkoni rumah lama yg terletak d atas bukit itu. Hanya bulan dan bintang yg menerangi langit. Awan bagaikan mengerti dengan membersihkan langit supaya hanya bulan dan bintang sahaja yang kelihatan. Seperti keadaan malam ini, sungguh indah ciptaan-Nya.